کاردستی با قوطی رانی

کاردستی با قوطی رانی

کاردستی با قوطی رانی بیشتر شبیه پروژه‌هایی است که مدرسه از بچه‌ها می‌خواهد و بزرگسالان کم‌تر به این فکر می‌افتند که با این وسایل کاردستی بسازند. کاربردهای بسیار زیبا و زیادی برای قوطی‌های رانی مصرف شده وجود دارد. پس از مطالعه این مطلب که در مورد صنایع دستی خلاقانه قوطی رانی بازیافتی است، دیگر هرگز هیچ قوطی رانی دیگری را دور نخواهید انداخت و آن‌ها را به یک کاردستی شگفت انگیز تبدیل می‌کنید.

ساخت کاردستی با قوطی رانی

فرقی نمی‌کند به دنبال ایجاد دکوراسیون منزل هستید یا می‌خواهید به خانه سرو سامان بدهید، این کاردستی‌های الهام بخش قوطی رانی راهی عالی هستند تا از آن‌ها یک وسیله کاربردی بسازید.

ایده‌های زیر شامل قوطی‌های رانی در همه اندازه‌ها، از قوطی‌های کوچک تا بزرگ‌تر است. بهترین قوطی رانی برای استفاده آنهایی هستند که لبه‌های تیز ندارند. از یک درب بازکن استفاده کنید که لبه‌های قوطی را تیز و برنده نمی‌کند و لبه صافی به جا می‌گذارد؛ در غیر این صورت قسمت‌های تیز قوطی‌ها را با دقت از سطل بازیافت سنباده بزنید.

همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که برچسب‌های بیرونی را برداشته‌اید و داخل قوطی‌های خالی را با آب گرم و صابون کاملاً تمیز کرده‌اید تا هرگونه چربی و زباله پاک شود.

ایده‌های ساخت کاردستی با قوطی رانی

حالا که قوطی‌های خود را از سطل بازیافت ذخیره کرده‌اید، بیایید با این ایده‌های جذاب و جدید دست به کار شوید.

کاردستی قوطی رانی برای دکوراسیون منزل

چه کسی می‌دانست که قوطی‌های رانی می‌توانند این‌قدر زیبا باشند؟ دیدن قوطی‌های رانی ساده که به روش‌های خلاقانه به لوازم تزیینی زیبا برای خانه تبدیل شده‌اند، می‌تواند لذت‌بخش باشد. با کمی ‌رنگ یا کاغذ رنگی، می‌توانید یک گلدان زیبا یا یک جاشمعی بسازید.

برای این کار لبه‌های برنده کار را از بین ببرید و استوانه آن را تزیین کنید. سپس گل خود را درون آن کاشته و در قسمت‌های مختلف خانه قرار دهید یا آویزان کنید. این وسایل گلدان‌های خوبی برای خانه باغ و ویلای شما هستند.

کاردستی با قوطی رانی

 

ساختن زنگ‌های بادی با قوطی رانی

قوطی‌های رانی که مصرف می‌کنید را دور نیندازید؛ آن‌ها را نگه دارید و پس از این که 6 یا7 تا شد به آن‌ها رنگ‌های مختلف بزنید. از رنگ‌های شاد استفاده کنید. این قوطی‌ها را سوراخ کرده و به یکدیگر متصل کنید. سپس می‌توانید یک منگوله یا زنگ کوچک درون آن‌ها آویزان کرده و آن را به ورودی خانه خود یا اتاق کودکان آویزان کنید.

این کاردستی با وزش باد یا تکان خوردن صدا می‌دهد و به این ترتیب یک زنگ بادی زیبا از وسایل دور ریختنی ساخته‌اید.

ساخت فانوس‌های زیبا با قوطی رانی

می‌توانید قوطی‌های رانی را کاملاً تمیز کرده و خشک کنید و سپس به آن‌ها رنگ دلخواه بزنید. پس از خشک شدن سوراخ‌هایی در بعضی از قسمت‌ها ایجاد کنید و چراغ کوچک یا شمعی درون آن قرار دهید.  حتی می‌توانید حروف اسمی هرکس را با سوراخ‌هایی که ایجاد می‌کنید بنویسید و آن را به دوستان خود هدیه کنید.

در واقع با این کار یک فانوس کوچک ساخته‌اید که با آویزان شدن در گوشه خانه فضایی گرم و رمانتیک به اتاق می‌دهد. این کاردستی به قدری شیک است که هیچ‌کس متوجه نخواهد شد آن را از یک وسیله به درد نخور و دور ریختنی مانند قوطی رانی ساخته‌اید.

ساخت کاردستی کودکان با قوطی رانی

کاردستی فقط برای بزرگسالان نیست. این ایده‌های کاردستی سرگرم‌کننده را با استفاده از قوطی‌ فلزی رانی برای کودکان در خانه بسازید. کافی است فقط چند چشم، کاغذ و رنگ‌های مختلف را جمع کنید. سپس دست به کار شوید و به کمک فرزندتان حیوانات مختلف را بسازید.

حیواناتی مانند جغد، خرگوش و کفشدوزک با طراحی یک جفت چشم، گوش و بال درست می‌شوند. می‌توانید بعداً آن‌ها را به عنوان گلدان هم استفاده کنید یا صرفاً یک اسباب‌بازی کوچک باقی بگذارید. در هنگام مطالعه کتاب با کودک از آن‌ها استفاده کرده و شخصیت‌سازی کنید. به این ترتیب اجازه می‌دهید کودکتان در دنیای خلاق‌تری رشد کند.

سخن پایانی

شاید شما هم آن قدر وقت ندارید که بخواهید وسایلی مانند قوطی رانی را جمع‌آوری کرده و با آن‌ها جامدادی، گلدان یا کاردستی بسازید؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم کمی خلاق‌تر و خوش‌ذوق‌تر باشید. در این مقاله توضیح داده‌ایم که با صرف یکی دو ساعت زمان و تبدیل قوطی‌های رانی به دیگر وسایل می‌توانید خودتان را غافلگیر کنید.

چرا گستر فلز پارسیان

شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان، در سال ۱۳۸۳ با روحیه‌ای از مشتری‌مداری و احترام به مصرف‌کننده تأسیس شد. این سازمان، به‌عنوان یک ادامه‌دهنده هوشمند و تحول‌گرا شناخته می‌شود، که از مهارت، پیشرفت، توانمندی، و درست‌کاری کارکنان خود بهره‌مند است.

از آغاز فعالیت‌ صنایع بسته بندی فلزی گستر فلز پارسیان به‌عنوان یک نوآور در زمینه تولید قوطی و بسته‌بندی فلزی شناخته شده است. این شرکت با تکیه بر فناوری‌های روز و اجرای صحیح مأموریت و برنامه‌های خود، به انعکاس توانمندی و پیشرفت درخشان خود ادامه می‌دهد.

مهمترین اصول این شرکت شامل مشتری‌مداری، پیشرفت، کارآمدی، و احترام به محیط‌زیست است. از این رو، قوطی سازی گستر فلز پارسیان نه‌تنها به تغییرات محیطی پاسخ می‌دهد، بلکه خود نیز در خلق این تغییرات نقش داشته و تلاش می‌کند تا به توسعه ظرفیت‌ها و کاهش هزینه‌های درازمدت نظام تولید در بخش قوطی‌سازی و بسته‌بندی فلزی کشور کمک کند.

از دیگر اهداف این سازمان، تقویت تولید، توزیع، و فروش داخلی است. این هدف با توسعه ارتباطات قوی، استفاده از تکنولوژی به‌عنوان ابزار توسعه و موفقیت، و ایجاد ارتباطات پایدار با مشتریان، به‌عنوان یک پیشرفت اقتصادی در کشور مطرح می‌شود.

استفاده مؤثر از مشارکت‌ها و همکاری‌های کارکنان، نهادهای تخصصی زیرمجموعه، و اطلاعات شفاف‌سازی اصلی برخورداری این شرکت را نشان می‌دهد. همچنین، ارائه الکترونیکی محصولات و خدمات، نشان‌دهنده اهمیت مدرنیته و ادراری سیستم اطلاعاتی جامع است.

با این توضیحات و اقدامات، شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان در حوزه قوطی‌سازی در ایران و سرآمدی در منطقه به شمار می‌رود.