نکات مهم درمورد رنگ آمیزی و طراحی روی قوطی فلزی

طراحی روی قوطی فلزی

طراحی روی قوطی فلزی باید خلاقانه باشد تا بتواند نظر دیگران را به آن جلب کند. ‌می‌پرسید چگونه ‌می‌توانید یک قوطی فلزی را با دستان خود به یک گلدان یا وسایل دیگر طراحی و رنگ‌آمیزی کنید؟ در مقاله به شما خواهیم گفت که برای این کار چه چیزی لازم است و یک راهنمای گام به گام کار را به طور کامل به شما نشان ‌می‌دهیم.

آماده سازی قوطی فلزی

قوطی‌‌های حلبی ‌می‌توانند به عنوان روکش‌‌های باکیفیت و بادوام برای گلدان‌‌های گل عمل کنند. آنها اجازه عبور رطوبت را ‌نمی‌دهند، شکسته نمی‌شوند و تقریباً با گذشت زمان خراب نمی‌شوند. بازیافت روشی سازگار با محیط زیست برای ایجاد دکوراسیون زیبای خانه است.

مهمترین نکته این است که مواد را به درستی آماده کنید. لازم است تعداد مورد نیاز قوطی را جمع آوری کنید و آنها را کاملاً بشویید. برای این کار شما به این وسایل نیاز دارید.

  • قوطی‌‌های حلبی در اندازه‌‌های مختلف
  • رنگ اکریلیک سفید
  • رنگ اکریلیک مشکی
  • برس‌‌ها
  • کاغذ سنباده
  • چسب دکوپاژ
  • قیچی
  • مقوا
  • بشقاب‌‌های یکبار مصرف
  • دستمال سفره
  • دستکش

آماده سازی قوطی فلزی

مراحل رنگ آمیزی و طراحی روی قوطی‌‌های فلزی

قوطی‌‌های فلزی باید به دو رنگ متضاد مانند سیاه و سفید رنگ آمیزی شوند. برای راحتی بیشتر باید آن‌‌ها را روی بشقاب‌‌های یک‌بار مصرف قرار دهید و قسمت جلویی را با رنگ اکریلیک مشکی با قلم مو رنگ کنید. بگذارید رنگ‌‌ها خشک شود. سپس شروع به رنگ‌آمیزی سفید کنید.

پس از این، باید کاغذ سنباده بردارید و قوطی‌‌ها را به آرا‌می‌در معرض سایش قرار دهید. با توجه به پوشش دو رنگ، لایه زیرین پس از چنین عملیاتی به طرز جالبی ظاهر ‌می‌شود.

مرحله بعدی تهیه طرح‌‌های جالب و دلخواه برای تزئین شیشه‌‌ها است. آنها را ‌می‌توان با استفاده از چاپگر خانگی روی یک ورق کاغذ معمولی چاپ کرد. شما باید نمادها را با قیچی برش دهید. بهتر است تمام خطوط صاف و گرد باشد.

برای اینکه برچسب‌‌ها ظاهر خوشایندی داشته باشند، یک لایه نازک از رنگ اکریلیک سفید روی کاغذ اعمال ‌می‌شود. حالا نوبت آن است تا برچسب‌‌ها به درستی به قوطی‌‌های فلزی چسبانده شوند. چسب دکوپاژ به این کار کمک ‌می‌کند. با استفاده از یک قلم مو، آن را به وسط کاغذ چسب بزنید، سپس را با انگشت روی شیشه فشار دهید و از وسط تا لبه‌‌ها صاف کنید.

برای محکم‌‌تر کردن ساختار، دوباره برچسب را با همان چسب در بالای قسمت جلویی بپوشانید. قوطی‌ها تبدیل به گلدان گل شدند. تنها چیزی که باقی ‌می‌ماند کاشت گیاهان در آنها است.

نکات رنگ آمیزی و طرح دهی به قوطی‌‌های فلزی

قوطی‌‌های فلزی ‌می‌توانند قالب‌‌هایی برای برش دادن کلوچه‌‌ها، سبزیجات و میوه‌‌ها باشند. ‌می‌توانید انواع قالب‌‌ها را با دستان خود برای برش دادن شکل‌‌های خمیر، پنیر، سبزیجات و میوه‌‌ها بسازید. برای انجام این کار، شما باید قوطی‌‌ها را به نوارهای یکنواخت برش دهید، سپس با استفاده از یک الگوی از پیش آماده شده شکلی را شکل دهید.

همچنین رنگ کردن و طرح دهی دوباره به آن‌‌ها نیز ایده خوبی است. در طراحی روی قوطی فلزی توجه به نکات زیر الزا‌می‌است.

  • ننمی‌توانید قوطی‌‌های حلبی را کاملا با رنگ بپوشانید؛ این کار ایده جالبی نیست.
  • اگر قوطی‌‌های قلع و آلومینیو‌می ‌را به درستی تزئین کنید، ‌می‌توانید در آن‌‌ها مواردی مانند نهال و درختچه را پرورش دهید.
  • شیشه‌‌ها را با رنگ غیر معمول، به عنوان مثال، در رنگ‌‌های پاستلی یا در رنگ‌‌های طلایی، نقره‌ای و مسی رنگ‌آمیزی کنید.
  • قبل از رنگ‌آمیزی، قوطی‌‌های فلزی باید با هر محصول حاوی الکل چربی‌زدایی شوند.
  • رنگ‌‌های اکریلیک با برس نایلونی یا رنگ‌‌های اسپری برای نقاشی مناسب هستند.
  • حتماً با استفاده از چکش و میخ در کف شیشه سوراخ‌‌های زهکشی ایجاد کنید.
  • با استفاده از نوار به عنوان شابلون، ‌می‌توانید طرح راه راه، زیگزاگ، الماس و سایر اشکال هندسی را روی قوطی بکشید.
  • قوطی‌‌های رنگ آلومینیو‌می‌برای گیاهان بزرگ داخلی مناسب هستند و قوطی‌‌های حلبی کوچک گلدان‌‌های بسیار زیبایی برای و کاکتوس‌‌ها درست ‌می‌کنند.
  • یکی دیگر از مواد طبیعی که ‌می‌توان برای تزئین قوطی فلزی از آن استفاده کرد چرم است.

طراحی روی قوطی فلزی

سوالات متداول

چگونه می‌توان یک قوطی فلزی را با دستان خود به یک گلدان یا وسایل دیگر طراحی و رنگ‌آمیزی کرد؟

برای طراحی و رنگ‌آمیزی یک قوطی فلزی به شکل گلدان یا وسایل دیگر، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

مرحله 1: آماده‌سازی قوطی فلزی

  • قوطی‌های حلبی مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و آنها را کاملاً بشویید.
  • مواد و وسایل زیر را آماده کنید: قوطی‌های حلبی در اندازه‌های مختلف، رنگ اکریلیک سفید و مشکی، برس‌ها، کاغذ سنباده، چسب دکوپاژ، قیچی، مقوا، بشقاب‌های یکبار مصرف، دستمال سفره و دستکش.

مرحله 2: رنگ‌آمیزی قوطی‌های فلزی

  • قوطی‌های فلزی را روی بشقاب‌های یکبار مصرف قرار داده و قسمت جلویی آنها را با رنگ اکریلیک مشکی و با استفاده از قلم مو رنگ کنید. اجازه دهید رنگ خشک شود.
  • سپس شروع به رنگ‌آمیزی سفید کنید. رنگ اکریلیک سفید را با برس روی قوطی‌های فلزی بمالید تا به طور یکنواخت رنگ شوند.

مرحله 3: ایجاد جزئیات و طرح‌ها

  • پس از خشک شدن رنگ سفید، کاغذ سنباده را بگیرید و قوطی‌ها را با آن سنباده کنید تا لایه زیرین رنگ مشکی نمایان شود و به طرز جالبی ظاهر شود.
  • برای ایجاد طرح‌ها و جزئیات بیشتر، می‌توانید از برچسب‌های چاپ شده با چاپگر خانگی استفاده کنید. برچسب‌ها را با قیچی برش داده و سپس روی قوطی‌های فلزی چسبانید. می‌توانید از چسب دکوپاژ برای چسباندن برچسب‌ها استفاده کنید.
  • برای افزایش محکمی و زیبایی، یک لایه نازک از رنگ اکریلیک سفید را روی برچسب‌ها اعمال کنید. این کار باعث می‌شود برچسب‌ها بهتر چسبیده و ظاهر خوشایندی داشته باشند.

مرحله 4: پایان‌دهی و حفظ طرح

  • پس از اعمال طرح‌ها و جزئیات بر روی قوطی‌ها، امکان دارد روی قوطی‌ها خطوط یا نقاطی به وجود بیاید که ناشی از رنگ‌آمیزی باشد. در این صورت، می‌توانید با استفاده از قلم مو و رنگ اکریلیک مشکی، این خطوط را تصحیح کنید و طرح نهایی را تکمیل کنید.
  • پس از اتمام رنگ‌آمیزی و تصحیح طرح‌ها، قوطی‌ها را به خوبی خشک کنید.
  • در پایان، می‌توانید یک لایه از رنگ اکریلیک شفاف روی قوطی‌ها اعمال کنید تا طرح را حفظ کنید و قوطی‌ها را در برابر رطوبت و خراش‌های آتی محافظت کنید.

چرا گستر فلز پارسیان

شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را بر پایه مشتری مداری و احترام به مصرف کننده آغاز کرده است. این شرکت به عنوان یک سازمان یادگیرنده هوشمند و تحول‌گرا، نوآور، آینده‌نگر و مورد اعتماد مشتریان عمل می‌کند. آنها با تکیه بر مهارت، پیشروی، توانمندی و درستکاری کارکنان خود و با استفاده از فناوری‌های روز، به تغییرات محیط پاسخ می‌دهند و حتی به خلق آنها نیز می‌پردازند.

شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان با ارائه طیف وسیعی از محصولات به صورت سریع و مطمئن در دسترس و به قیمت مناسب، با اصل شفاف‌سازی اطلاعات و با بهره‌گیری مناسب از مشارکت و همکاری کارکنان و نهادهای تخصصی زیرمجموعه خود، به خدمت‌گیرندگان پاسخگو می‌باشد. آنها با اجرای کامل و بهره‌برداری از سیستم جامع اطلاعات و ارائه الکترونیکی محصولات و خدمات، به تبدیل شدن به متولی تولید قوطی در کشور و سرآمدی در حوزه مأموریت خود، که در چشم‌انداز خود قرار داده‌اند، می‌پردازند.

بیانیه مأموریت شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان عبارت است از:

  1. کمک به توسعه ظرفیت‌ها و کاهش هزینه‌های درازمدت نظام تولید در بخش تولید قوطی و صیانت از محیط زیست کشور.
  2. تقویت تولید، توزیع و فروش داخلی با توسعه ارتباطات قوی و تکنولوژی به عنوان پیشبرنده رشد اقتصادی و ارتقاء شرکت.
  3. توسعه قابلیت‌های رقابت‌پذیری و پیشرفت در سایه عدالت اجتماعی از طریق به‌کارگیری سرمایه انسانی کارآمد.
  4. ایجاد یک شرکتی که در تعامل با مشتریان مورد احترام و تحسین باشد و کیفیت را به عنوان ابزار توسعه و موفقیت پایدار سازمان خود بداند.

همچنین، شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان دارای نشان ایزو در صنایع بسته‌ بندی فلزی است و در سال ۱۳۹۹به عنوان یکی از 10 قوطی ساز برتر سال ۱۳۹۹ شناخته شده است. آنها از پشتکار و جذب سرمایه انسانی و فن‌کار آموزش دیده در کشورهای غربی و طراحی‌های خلاقانه در زمینه صنایع بسته‌بندی، به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان در زمینه صنایع بسته‌بندی در سال ۱۳۹۹ شناخته شده‌اند.

سخن پایانی

طراحی روی قوطی فلزی ایده جدیدی است. کارخانه‌‌ها روی این وسایل برچسب و رنگ آمیزی‌‌های مخصوص برند خود را حک ‌می‌کنند تا علاوه بر معرفی محصول به جذب مشتری بیشتر کمک کند. ‌می‌توانید این تزئینات را برداشته و به سلیقه خود رنگ‌آمیزی کرده و وسایل جدیدی از آن‌‌ها بسازید.

منبع