بسته بندی فلزی + معرفی 10 طرح جذاب همراه با تصویر

بسته بندی فلزی

تا همین اواخر، طراحی بسته‌ بندی فلزی معمولاً چیزی بیش از ابزاری برای فروش بهتر طراحی تلقی نمی‌شد و اکنون چیزی بیش از عاملی است که بر تصمیمات خرید خریداران تأثیر می‌گذارد و آنها را به تهیه محصولات تشویق می‌کند؛ اما امروزه نقش بسته‌بندی فراتر از این افزایش یافته است. در این مطلب برای معرفی 10 طرح بسته بندی فلزی جذاب همراه ما باشید.

تأثیر طراحی بسته‌ بندی فلزی فلزی جذاب بر مشتریان

برندها در حال حاضر به بیش از یک روش با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند که اغلب به طور کامل در زندگی آنها تاثیر گذار واقع می‌شود. طراحی بسته‌بندی در حال حاضر چیزی بیش از یک عامل است که بر تصمیمات خرید کاربران تأثیر می‌گذارد و آنها را تشویق به خرید می‌کند. مردم در سطح احساسی با برندها ارتباط برقرار می‌کنند و معتقدند بسته‌بندی تصویر برند و شخصیت محصولات آن را منعکس می‌کند.

فرقی نمی‌کند در مورد محصولات صنعتی و فنی، غذا، پوشاک یا اقلام دست‌ساز صحبت کنیم.  بسته‌بندی‌های جدید ارزش‌های یک کسب و کار را، بدون توجه به جایگاه، مجسم می‌کند.

بسته‌بندی علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد یک محصول، به عنوان یک عنصر مستقل با ارزش زیبایی‌شناختی عمل می‌کند. برندها اغلب از آن برای ارسال پیام‌های مرتبط با مسائل مهم اجتماعی استفاده می‌کنند. حتی می‌توان طراحی بسته‌ بندی فلزی را به‌گونه‌ای انجام داد که به مصرف‌کنندگان امکان استفاده مجدد از آن را بدهد.

10 طرح بسته بندی فلزی جذاب

در این مقاله، شما را با نمونه‌های زیبایی از طرح‌های بسته‌بندی الهام‌بخش آشنا می‌کنیم که رویکردها، عملکردها و اهداف مختلف بسته‌بندی را نشان می‌دهند.

قوطی‌های فلزی مربعی

تصویرسازی یکی از جذاب‌ترین و موثرترین راه‌ها برای ساختن هویت بصری یک برند است؛ بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از برندها تصمیم به استفاده از آنها در بسته‌بندی خود بگیرند. با وجود اینکه این طرح‌ها چندین سال پیش ایجاد شده‌اند؛ اما همچنان تازه و مدرن به نظر می‌رسند. از طریق مجموعه‌ای از صحنه‌های زندگی روزمره، آنها توانسته‌اند روح مدیترانه‌ای، گرما، و شادی زندگی را به شیوه‌ای پر جنب‌وجوش و تا حدودی مالیخولیایی به تصویر بکشند.

پالت رنگی ملایم و پاستلی تضمین می‌کند که طراحی بسته‌بندی ظریف، شکیل و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. با این حال، در این طراحی چیزهای بیشتری از رنگ‌های گرم وجود دارد. عناصر برجسته ظریف به نظر می‌رسند و به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند، بدون اینکه بر یکدیگر غلبه کنند.

با این حال، طراحی غنی از جزئیات در چندین سطح است. به تصاویر، شکل بسته‌بندی، کیفیت مواد و نحوه تعامل بسته‌بندی با فضای اطراف و محصولاتی که در آن نگهداری می‌شود توجه کنید. بافت زرق و برق‌دار کاغذهای مجلل در این نوع از بسته‌بندی‌ها، جزئیات چوبی، فویل‌های براق مورد استفاده برای حروف، رنگ‌ها، شکل کوکی‌ها و سایه‌هایی که بافت آنها ایجاد می‌کند در خدمت زیبایی و ماندگاری این جعبه‌های فلزی هستند.

بسته بندی با قوطی‌های فلزی مربعی

بسته‌ بندی فلزی با قوطی‌ های استوانه‌ای

نمونه‌ای از طراحی مفهومی در بسته‌بندی انواع نوشیدنی‌ها مانند استیک و نوشابه است. این قوطی‌ها دارای حروف ظریف، عناصر هنری ساده و اطلاعاتی زیبا در مورد محصول خستند. همه این عناصر با استفاده از تکنیک چاپ روی صفحه، مستقیماً روی شیشه حک شده‌اند. استفاده از این روش در ترکیب با تمام رنگ‌های طلایی و سفید باعث می‌شود بسته‌بندی پیچیده و جدید به نظر برسد.

بسته‌ بندی با قوطی‌های استوانه‌ای

جعبه هدیه فلزی

برخی جعبه‌های فلزی هدیه را می‌توانید ببینید که فونت گویا در آن‌ها که برای اهداف برندسازی استفاده می‌شود، از فرهنگ، تاریخ و طبیعت الهام گرفته شده است. به غیر از حروف جالب، این بسته‌بندی شامل بسیاری از ویژگی‌های تزیینی دیگر نیست. جعبه هدیه در نوارهای متقاطع و چوبی پیچیده شده است. ترکیب این عناصر به بطری‌های نسخه ویژه حس یک محصول سنتی و دست‌ساز را می‌دهد.

اگرچه این یک نمونه معمولی از یک محصول تجاری نیست؛ اما ما نمی‌توانیم جعبه هدیه را از لیست خود حذف کنیم. این طرح از فصل جشن الهام گرفته و با اشکال و الگوهای رنگارنگ آراسته شده است. بسته‌بندی رنگارنگ این جعبه‌های هدیه از کاغذ مرغوب ساخته شده است. در هر صورت، جعبه هدیه نمونه‌ای جادویی از طراحی بسته‌بندی پر جنب و جوش و با طراوت است.

بسته‌ بندی جعبه هدیه

بسته‌بندی جذاب قوطی‌های فلزی عسل

طراحی این قوطی‌ها بسیار ساده و واضح بوده و با جزئیات سرگرم‌کننده‌ای همراه است. برچسبی که دور شیشه عسل پیچیده می‌شود دارای دو بال سوراخ شده روی آن است. بسته‌بندی در رنگ‌های زرد و مشکی طراحی شده است؛ بنابراین وقتی بال‌ها را به مخلوط اضافه می‌کنید، ظرف زیبای زنبور مانند پر از عسل را دریافت می‌کنید.

بسته‌ بندی فلزی عسل

بسته‌بندی قوطی فلزی نوشیدنی با طراحی داستان‌های کمیک

مواد مورد استفاده در طراحی بسته‌بندی قوطی فلزی به عنوان بوم نقاشی عمل می‌کنند که طراحان می‌توانند ارزش‌ها، زیبایی‌شناسی و فلسفه‌های یک برند را روی آن نقاشی کنند. برچسبی که دور قوطی‌ها پیچیده شده است، دارای یک کمیک سه سکانسی سرگرم‌کننده است که توجه مصرف‌کنندگان را حتی قبل از نوشیدن اولین جرعه جلب می‌کند. این تصاویر به برند کمک می‌کند تا در میان سایر رقبا به نحو برجسته‌تری ظاهر شود.

بسته‌ بندی قوطی نوشیدنی با طراحی داستان‌های کمیک

طرح‌های مینیمالیستی روی قوطی فلزی

طرح‌های مینیمالیستی اغلب می‌توانند انتزاعی و مفهومی به نظر برسند و به این ترتیب در همه زمینه‌های طراحی استفاده می‌شوند. جزئیات تایپوگرافی استفاده شده برای بسته‌بندی تمیز و از نظر بصری جذاب به نظر می‌رسند و به زیبایی مکمل محصولات گیاهی ذخیره شده در داخل هستند.

طرح‌های مینیمالیستی روی بسته بندی

بسته‌بندی فلزی انواع روغن

بسته‌ بندی روغن‌های مختلف نمونه دیگری از طراحی بسته‌بندی مینیمالیستی است. بطری بسیار ساده به نظر می‌رسد و به جز نماد درخت زیتون با طرح زیبا و نام برند روی آن طرح دیگری وجود ندارد. این بسته‌بندی‌ها استوانه‌ای‌شکل هستند و شکل ظاهری درخت زیتون را تداعی می‌کنند.

بسته‌ بندی انواع روغن

چرا گسترفلز پارسیان

شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را بر پایه مشتری مداری و احترام به مصرف کننده آغاز کرده است. این شرکت به عنوان یک سازمان یادگیرنده هوشمند و تحول‌گرا، نوآور، آینده‌نگر و مورد اطمینان، با تکیه بر مهارت، پیشرو بودن، توانمندی و درستکاری کارکنان خود و با استفاده از فناوری‌های روز، اقدام به پاسخ‌گویی به تغییرات محیطی و خلق فرصت‌های جدید می‌کند.

مأموریت شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان شامل موارد زیر است:

  1. کمک به توسعه ظرفیت‌ها و کاهش هزینه‌های درازمدت نظام تولید در بخش تولید قوطی و صیانت از محیط زیست کشور.
  2. تقویت تولید، توزیع و فروش داخلی با توسعه ارتباطات قوی و بهره‌برداری از تکنولوژی به عنوان پیشبرنده رشد اقتصادی و ارتقاء شرکت.
  3. توسعه قابلیت‌های رقابت‌پذیری و پیشرفت در سایه عدالت اجتماعی، با بهره‌گیری از سرمایه‌انسانی کارآمد.
  4. ایجاد یک شرکت که در تعامل با مشتریان مورد احترام و تحسین باشد و کیفیت را به عنوان ابزار توسعه و موفقیت پایدار سازمان مورد توجه قرار دهد.

همچنین، شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان دارای نشان ایزو در صنایع بسته‌ بندی فلزی بوده و در سال ۱۳۹۹ به عنوان یکی از ده قوطی ساز برتر سال انتخاب شده است.

تلاش و توانمندی‌های این شرکت در تولید قوطی و همچنین تأکید آن بر رعایت قوانین و مقررات کشور، اصول و قواعد مربوطه، به همراه توجه به چشم‌انداز صنعت قوطی در کشور، نشانگر تمرکز این شرکت بر کیفیت و توسعه پایدار است.

کلام آخر

وقتی در طراحی یک بسته‌بندی جذاب، سرگرم‌کننده و خلاقانه موفق می‌شوید، اهمیت آن را افزایش می‌دهید. شما نقش مهم‌تری به آن می‌دهید که فقط نگهداری محصولات و ایمن نگه‌داشتن آنها نیست. طراحی بسته‌بندی فلزی جذاب این قدرت را دارد که توجه همه را به خود جلب کند و به خودی خود به یک محصول تبدیل شود.

طراحی بسته‌ بندی فلزی مؤثر می‌تواند به ابزاری قدرتمند تبدیل شود که به افزایش دیده شدن برند و انتقال ارزش‌های آن کمک می‌کند و هیچ محدودیتی از نظر سبک، رنگ، الگوها و حروف چاپی وجود ندارد که بتوانید ترکیب کنید. خلاق باشید و هر چقدر که می‌خواهید خلق کنید؛ اما همیشه مطمئن شوید که طرح‌های بسته‌بندی شما با فلسفه برندتان هماهنگ است.

منبع