تحلیل صنعت قوطی سازی

تحلیل صنعت قوطی سازی

تحلیل صنعت قوطی سازی

امروزه از قوطی های فلزی در موارد مختلفی استفاده می شود، که عمده ترین مصرف آن برای کنسرت کردن مواد غذایی می باشد. شاید استفاده از قوطی های فلزی در صنعت کنسرو مواد غذایی به این دلیل است که کیفیت مواد غذایی که در قوطی های فلزی قرار میگیرند پروتئین ها و ویتامین هایشان از بین نمی‌رود. این ماندگاری مواد به این شکل  می باشد که شما می توانید تا دو سال بدون اینکه کیفیت مواد داخلی قوطی ها تغییر کند آنها را حفظ و بعد از دو سال از آنها استفاده کنید. با توجه به اهمیت قوطی های فلزی صنعت قوطی سازی امروزه یک موضوع جدی و پر اهمیت می باشد.با توجه به اهمیت این موضوع ما هم در این مقاله تصمیم گرفتیم که به بررسی و یا بهتر بگوییم تحلیل صنعت قوطی سازی بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در صنعت قوطی سازی از چه ورق هایی استفاده میشود؟

در این قسمت از تحلیل صنعت قوطی سازی لازم است که به بررسی ورق هایی که در این صنعت استفاده میشوند و تبدیل به قوطی فلزی می شوند بپردازیم. معمولاً در صنعت قوطی سازی از انواع مختلفی ورق استفاده می‌شود که ورق قلع اندود، ورق بدون قلع و ورق آلومینیوم مهمترین ورق هایی می باشند که در صنعت قوطی سازی از آنها استفاده می شود، در کشور ایران در طول سال تقریباً ۲۵۰ هزار تن ورق بدون قلع  و ورق قلع اندود مصرف میشود، باید توجه داشته باشید که شرکت فولاد مبارکه به عنوان تنها تولید کننده این نوع ورق در ایران فعالیت دارد، شرکت فولاد مبارکه این توانایی را دارد که سالانه در حدود ۱۰۰ هزار تن ورق تولید و روانه بازار نماید، شاید به همین دلیل باشد که برای تامین ورق مورد نیاز صنعت قوطی سازی لازم است که ۱۵۰ هزار تن ورق در اندازه و ضخامت های مختلف در طول سال از کشورهای دیگر وارد کشورمان شود.

 

تحلیل صنعت قوطی سازی

نیازهای مهم صنعت قوطی سازی چیست؟

بعد از بررسی ورق های مورد نیاز صنعت در ادامه تحلیل صنعت قوطی سازی به بررسی نیازهای مهم صنعت قوطی سازی خواهیم پرداخت، باید بگوییم که مهمترین نیازهای صنعت قوطی و همچنین صنعت چاپ بر روی فلز، تولید و کنترل تولید مواد اولیه داخلی می باشد، از طرفی به جز مواد اولیه، کنترل نمودن مواد وارداتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، چرا که باید محصولات و مشخصاً ورق های وارد شده استاندارد های بین المللی را داشته باشند، از طرفی باید همه تولیدکنندگان ،مواد غذایی را به شکل استاندارد بسته بندی کنند و به هیچ عنوان نباید محصولات غذایی رابدون استاندارد توزیع و روانه بازار کنند.

نکته جالبی که باید بدانید این است که تقریبا برای این موضوع که صنعت قوطی سازی بتواند جوابگوی تقاضای تولید کننده و مصرف کنندگان برای بسته بندی محصولات با کیفیت باشد به زمان نیاز بوده است. و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بسته بندی می باشد، در طول سالیان گذشته صنعت قوطی ایران نیز پیشرفت های زیادی داشته است و توانسته است جوابگوی نیاز میلیون ها نفر به قوطی های فلزی باشند.

قوطی فلزی چه مزایایی دارد؟

لازم است که در تحلیل صنعت قوطی سازی به مزایای قوطی فلزی که تولید شده در شرکت های مختلفی می باشد بپردازیم، از مهمترین مزایای قوطی های فلزی می توانیم به ویژگی و مزیت قابل بازیافت بودن این قوطی‌ها اشاره کنیم، چرا که به دلیل قابل بازیافت بودن این قوطی‌ها خطری برای محیط زیست ندارند و در مقایسه با پلاستیک خیلی کمتر محیط زیست را تهدید میکنند و همین موضوع باعث شده است که خیلی از مردم با خیال راحت از این قوطی ها استفاده می کنند. بازیافت قوطی های فلزی باعث شده است که بازیافت قوطی های آلومینیومی جزء صنایع میلیون دلاری در جهان باشد.

به جز این مورد مواردی مانند خورده نشدن، تاریخ انقضای بالا، سختی و فاسد نشدن را جزء ویژگی و مزایای قوطی های فلزی بدانیم.

همه این ویژگی ها باعث شده است که از قوطی های فلزی در صنایع غذاسازی استفاده شود این ویژگی‌ها باعث ماندگاری بیشتر مواد غذایی می شوند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی و تحلیل صنعت قوطی سازی پرداختیم و هر آنچه که لازم بود شما در این زمینه بدانید را در این مقاله ذکر کردیم امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورده باشید.

 

از طریق این لینک به بررسی انواع قوطی های ما در فروشگاه بپردازید.تحلیل صنعت قوطی سازی