مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی

مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی

مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی

امروزه به همان اندازه که فرآیند تولید محصولات اهمیت دارد، بسته بندی محصولات نیز به همان اندازه دارای اهمیت می باشد، به شکلی که واحدهای تولیدی زیادی در کشور وجود دارند که اقدام به بسته بندی محصولات خود میکنند. هدف اصلی تولیدکنندگان از بسته بندی هوشمندانه محصولات این است که محصولاتشان به شکل سالم به دست مشتری برسد، این موضوع برای محصولاتی که قابلیت فاسد شدن آنها نسبت به محصولات دیگر بیشتر باشد از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است. یکی از راه های بسته بندی کردن محصولات در صنایع غذایی استفاده از قوطی های فلزی می باشد. اما اینکه چرا از قوطی های فلزی برای انجام این کار استفاده می‌شود موضوعی است که ما در این مقاله تحت عنوان مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی به آن خواهیم پرداخت، پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی

بررسی مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی

همانطور که در قسمت ابتدایی این مقاله گفتیم از قوطی های فلزی به عنوان یکی از بهترین گزینه برای دسته بندی محصولات به خصوص مواد غذایی یاد می‌شود، استفاده از قوطی فلزی برای بسته بندی محصولات مزایای بسیاری دارد که در ادامه به بررسی این مزایا می پردازیم.

طول عمر و دوام بالا

طول عمر و دوام بالا را می توان یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی دانست، ممعمولاً از قوطی های کوچک و بزرگ فلزی برای بسته بندی استفاده می شود. هرچند که شما برای بسته بندی مواد می توانید از موارد دیگری استفاده کنید ولی
بعضی از مواد با گذشت زمان خراب می شوند، برای مثال اگر شما مواد خود را در کاغذ یا کارتن بسته بندی کنید با رسیدن نم و یا رطوبت به آن خراب میشود، حتی بسته بندی مواد با پلاستیک نیز دوام و مقاومت آنچنانی ندارد. پس میتوانیم بگویم که با توجه به دوام و مقاومت بالا، قوطی های فلزی بهترین گزینه برای بسته بندی مواد غذایی می باشند، چرا که قوطی های فلزی با توجه به استحکام بالایی که دارند در برابر ضربه مقاوم هستند و همین مقاومت و استحکام باعث می شود که در جابجایی و یا افتادن ناگهانی بسیار مقاوم باشند، از طرفی ماندگاری مواد در قوطی های فلزی در مقایسه با سایر موارد بسیار بیشتر است.

محافظت از محصول

برخی از محصولات برای محفوظ ماندن ارزش غذایی شان باید دور از نور خورشید باشند، به همین دلیل استفاده از قوطی های فلزی که مات هستند و نور خورشید از آنها عبور نمی کند می توانند گزینه بسیار مناسبی برای این محصولات باشند و به همین دلیل قوطی های فلزی می تواند بهترین گزینه باشند، از طرفی این نوع از بسته بندی ها دارای مهر و موم ضد هوا هستند، باید توجه داشته باشید که خیلی از قوطی های فلزی جنس استیل ضد زنگ دارند و به خوبی عایق بندی شده اند، همه این موارد می‌تواند در راستای حفظ ارزش غذایی محصولات در بلند مدت تاثیر گذار باشد.

مقاومت در برابر رطوبت

یکی دیگر از مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی مقاومت بالای این محصولات می باشد. البته این مقاومت فقط در برابر ضربه نمی باشد، علاوه بر ضربه قوطی های فلزی مقاومت بسیار بالایی در برابر اکسیژن و البته رطوبت دارند، این ویژگی ها باعث می شود که در بسته بندی های محصولات مخصوصاً بسته بندی مواد غذایی خاصیت فاسد پذیری و مسموم کنندگی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند، از طرفی زمان باقی ماندن ارزش غذایی محصولات به مدت زمان طولانی تری افزایش یابد شاید به همین دلیل باشد که موادی که در قوطی های فلزی بسته بندی می شوند طمع ،رنگ و بوی اولیه آن ها مدت زمان بیشتری باقی می ماند.

سایر مزایای قوطی فلزی در صنایع غذایی

در قسمت های قبلی به بررسی چند مورد از مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی پرداختیم ولی به جز این موارد ویژگی های مانند قابلیت استفاده مجدد از قوطی فلزی، وزن کم و قابل بازیافت بودن از مزایای قوطی فلزی می باشند.با توجه به اینکه امکان زدن برچسب بر روی قوطی های فلزی وجود دارد میتوانیم زیبا بودن قوطی های فلزی را نیز یکی دیگر از مزایای این محصولات بدانیم.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد مزایای استفاده از قوطی فلزی در صنایع غذایی به دست آورده باشید.

برای خرید انواع قوطی فلزی از این لینک استفاده کنید.