مراحل تولید قوطی فلزی

تولید قوطی فلزی

تولید قوطی فلزی چگونه انجام می‌شود؟ قوطی‌ ها ظروفی هستند که با مکانیزم‌های خاصی در کارخانه به صورت هرمتیک مهروموم می‌شوند. محصولات در چنین ظروفی عطر و طعم اصلی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کنند. در این مقاله از مراحل ساخت قوطی فلزی در گستر فلز اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد.

قوطی‌ های فلزی

قوطی‌ ها ظروفی هستند که در کارخانه‌ها به وفور مورد نیاز بوده و استفاده می‌شوند. ساختار فلزی ظرف اگر از مواد باکیفیت باشد، از تغییر ساختار، خواص و قوام اجناس قرار داده شده در آنها توسط عوامل شیمیایی، حرارتی و مکانیکی خارجی جلوگیری می‌کند.

قوطی‌ ها را فقط یک بار می‌توان استفاده کرد؛ پس از باز شدن، ظرف برای استفاده مجدد بعدی نامناسب می‌شود. تولید چنین ظروف فلزی برای ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل مواد غذایی یک فرایند پیچیده فن آوری چند مرحله‌ای است که به صلاحیت‌های لازم متخصصانی که آن را اجرا می‌کنند و وجود مکانیزم‌های با کارایی بالا از انواع مختلف عمل نیاز دارد.

تولید قوطی فلزی

تولید قوطی فلزی چگونه انجام می‌شود؟

بیایید تولید ظروف فلزی را در نظر بگیریم. برای به دست آوردن آن نیاز به تهیه مواد اولیه یعنی است. تولید ورق فلزی سفید به این منظور ضروری است. ضخامت لایه قلع موجود در قوطی مدت زمان نگهداری آن را تعیین می‌کند. در غیر این صورت یکپارچگی پوشش در طول فرایند تولید یا در حین نگهداری محصول بسته‌بندی‌شده که حاوی آب، نمک و غیره است آسیب می‌بیند.

در این شرایط، قلع به سرعت شروع به کار می‌کند. زنگ‌زدگی در مجاورت رطوبت به دلیل وقوع جفت قلع آهن گالوانیکی خوردگی الکتروشیمیایی به وجود می‌آید؛ بنابراین هر چه لایه قلع ضخیم‌تر باشد، مدت اثر محافظتی قوطی فلزی بیشتر می‌شود.

فرایند کامل تولید قوطی فلزی شامل دست‌کاری‌های گام به گام با مواد و صفحات بر اساس آنها است. به این منظور ابتدا رول‌های نوار آلومینیومی یا قلعی به مقدار لازم به کارخانه تولیدکننده این ظروف آورده می‌شود. با استفاده از دستگاه مخصوص درب و ته شیشه به طور جدا از دیواره‌های آن بریده می‌شود.

تولید قوطی فلزی

در مرحله بعد نوبت فرایند نازک شدن و بیرون کشیدن مواد خام فلزی است. پس از این، اندازه محصول شکل واقعی به خود می‌گیرد که اساس محصول نهایی را تشکیل می‌دهد. هرگونه بی‌نظمی که در حین کار ایجاد می‎شود با مکانیسم‌های خودکار برای برش لبه‌ها از بین می‌رود.

شیشه خالی باید برای مدت معینی در فر گرم شده بماند تا خشک شود. این فرایند همچنین به شما امکان می‌دهد لایه لازم را روی سطح آن ایجاد کنید که پایه‌ای برای طراحی اعمال شده روی ظرف می‌شود. در مرحله بعد، قوطی‌ ها با محصولات غذایی در یک کارگاه تخصصی پر می‌شوند.

سپس ته و خود ظرف به صورت هرمتیک به هم متصل می‌شوند. دستگاه‌های مدرن قادر به پر کردن 2000 ظرف فلزی در دقیقه هستند. کیفیت پر شدن این نوع بسته‌بندی توسط دتکتور (مکانیسم اتوماتیک) بررسی می‌شود. در صورت عدم رعایت استانداردهای پذیرفته شده و الزامات پر کردن، محصول توسط دستگاه رد می‌شود. کارخانه‌های تولید قوطی فلزی در انجام همه مراحل دقت بسیاری به خرج می‌دهند تا از رد شدن کار و هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

مواد اضافی برای ساخت بسته‌بندی کنسرو

برای اینکه قوطی‌ ها و محصولات قرار داده شده در آنها استانداردهای بالای مصرف‌کننده را برآورده کنند، نه تنها باید از تجهیزات مدرن با کیفیت بالا بهره ببرند؛ بلکه باید از مواد اضافی درجه یک نیز استفاده شود. مواد رنگ و لاک درز، لحیم قلع سرب، خمیرهای آب‌بندی، نوارهای ساخته شده از آلومینیوم، ورق نورد سرد یا روکش کروم به این منظور به کار می‌روند.

خطوط طراحی شده برای تولید قوطی، دستگاه‌های پیچیده چند منظوره هستند که در حالت‌های نیمه اتوماتیک، دستی و اتوماتیک کار می‌کنند. برای کار مؤثر با آنها، متخصصان واجد شرایط با مشخصات محدود با سال‌ها تجربه در استفاده از این مکانیسم‌ها مورد نیاز است.

تولید قوطی فلزی

ساخت انواع قوطی‌ های فلزی باکیفیت و بهداشتی در گستر فلز

تولید قوطی فلزی یکی از خدماتی است که در کارخانه گستر فلز انجام می‌شود. این مجموعه می‌تواند برای تأمین قوطی، حلب، گالن‌های تخلیه و بسته‌بندی‌های فلزی به شما کمک کند. برای سفارش یا درخواست همکاری می‌توانید از راه‌های ارتباطی با گروه ما در تماس باشید.

سخن پایانی

تولید قوطی فلزی از آن جهت اهمیت بالایی دارد که مورد نیاز کسب و کارهای زیادی است و باتوجه به این امر حضور یک شرکت معتبر و قابل اعتماد در صنعت قوطی سازی کشور به شدت لازم بود که با حضور قوطی سازی گستر فلز پارسیان این نیاز برآورده شد. این شرکت متجلی عبارت کیفیت در قوطی سازی ایران است. در این مطلب به مراحل تولید قوطی فلزی در کارخانه گستر فلز اشاره کرده و سعی کرده‌ایم با توضیح بیشتر دانش شما را در این خصوص افزایش دهیم.

چرا قوطی سازی گستر فلز پارسیان

قوطی سازی گستر فلز پارسیان، با شعار مشتری مداری و احترام به مصرف‌کننده، در سال ۱۳۸۳ راه خود را آغاز کرد. این شرکت تلاش می‌کند تا به عنوان یک سازمان یادگیری هوشمند و تحول‌گرا، همواره نوآور، آینده‌نگر و مورد اعتماد مشتریان باشد. این هدف را از طریق بهره‌گیری از مهارت‌ها، پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها، و اخلاقیات (درستکاری کارکنانش) و با بهره‌مندی از فناوری‌های روز، دنبال می‌کند.

شرکت، با درک صحیح از فرصت‌های محیطی، نیازهای جامعه، و ضرورت‌های کشور، به شیوه‌ای فعال و موثر به تغییرات محیط پاسخ می‌دهد و حتی در خلق این تغییرات نیز نقش دارد. با استفاده از شفاف‌سازی اطلاعات و مشارکت‌های مؤثر کارکنان و نهادهای تخصصی، شرکت محصولات گسترده‌ای را به سرعت، با اطمینان و به قیمت مناسب به دسترس مصرف‌کنندگان می‌رساند.

مأموریت این شرکت شامل کمک به توسعه ظرفیت‌ها و کاهش هزینه‌های درازمدت نظام تولید در بخش قوطی‌سازی و حفاظت از محیط زیست کشور می‌شود. تقویت تولید و فروش داخلی با توسعه ارتباطات قوی و بهره‌مندی از تکنولوژی، هدف دیگر این شرکت است. همچنین، توسعه قابلیت‌های رقابت‌پذیری و پیشرفت با بهره‌گیری از سرمایه انسانی کارآمد، جزء اهداف این مأموریت قرار گرفته است.

شرکت قوطی سازی گستر فلز پارسیان، با افتخار و مسئولیت بیشتر، به عنوان دارنده نشان ایزو در صنایع بسته‌ بندی فلزی، نشان دهنده تعهد به کیفیت و استانداردهای بین‌المللی است. در واقع، این اعتبار نشان از پیشرفت و عملکرد برتر این شرکت در زمینه تولید قوطی‌های فلزی دارد.

در پایان، این شرکت با داشتن نشان ایزو در صنایع بسته‌بندی فلزی و انتخاب به عنوان یکی از قوطی‌سازهای برتر سال ۱۳۹۹، افتخار ملت خود را کسب کرده و تأکید دارد که با تداوم تلاش و پیشرفت، به عنوان یک شرکت پیشرو و محترم در بازار حضور خواهد داشت.