قوطی فلزی چهار گوش

قوطی فلزی چهارگوش

با گسترش کارخانه های قوطی سازی و افزایش قوطی های فلزی کمک شایانی به بسته بندی مواد گوناگون و مختلف شده است،شاید وقتی برای اولین بار یک مخترع انگلیسی طرح تولید قوطی های فلزی را مطرح کرد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که قوطی های فلزی تا این حد کاربردی شوند.امروزه اهمیت قوطی های فلزی  به گونه ای می باشد که تصور بعضی از صنایع مانند صنعت کنسروسازی بدون قوطی های فلزی دشوار و تقریباً غیر قابل ممکن می باشد. تقریبا امروزه برای اکثر مواد غذایی که نیاز به نگهداری زیاد دارند از قوطی های فلزی استفاده می شود. به جز مواد غذایی برای نگهداری ادویه های مانند زعفران و هل نیز از قوطی های فلزی استفاده می شود. چرا که قوطی های فلزی این خاصیت را دارند که علاوه بر افزایش ماندگاری این ادویه ها رنگ و طعم آن ها را نیز حفظ کنند. معمولاً قوطی هایی که برای ادویه ها و سایر موارد این چنینی ساخته می شوند به شکل دایره و یا چهارگوش می باشند.اما اینکه قوطی فلزی چهار گوش چیست؟ و چگونه تولید میشود؟ موضوعی می باشد که ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی آن بپردازیم. پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

قوطی فلزی چیست؟

قبل از اینکه به بررسی قوطی فلزی چهارگوش بپردازیم و برای اینکه شما بهتر متوجه مطالب ارائه شده در مورد قوطی فلزی چهارگوش شوید بهتر است که ابتدا بدانید قوطی فلزی چیست؟

به قوطی هایی که از ورق های فلزی ساخته می شوند قوطی فلزی گفته می‌شود.قوطی های فلزی معمولاً از ورق های قلع، فولاد و آلومینیوم ساخته می شود. البته در بعضی از مواقع برای حفظ قوطی ها در برابر واکنش های شیمیایی حاصل از موادی که در آنها ریخته میشود قسمت درونی آنها را با مواد مخصوص لاک زنی می کنند.

معمولاً قوطی های فلزی از لحاظ ساختار به دو دسته قوطی های دو تکه و سه تکه تقسیم می شوند.

باید توجه داشته باشید که قوطی فلزی چهار گوش را معمولاً به شکل سه تکه و در بعضی از موارد بنا به سفارش مشتری به صورت دو تکه می سازند.

کاربرد قوطی فلزی چهارگوش

قوطی های چهارگوش فلزی جزء پرطرفدارترین قوطی های فلزی می باشند. که دارای ابعاد متنوعی هستند. از قوطی های چهارگوش استفاده های فراوانی در صنعت و صنایع مختلف می شود. در اکثر موارد قوطی های فلزی چهارگوش را در دو نوع غیر غذایی و غذایی تولید میکنند، به شکل معمول از قوطی های چهارگوش فلزی در صنعت مواد غذایی استفاده می شود.

 

قوطی فلزی چهارگوش

 

معمولاً موارد غیر غذایی که از قوطی های چهارگوش استفاده می شود، شامل بسته بندی محصولات شیمیایی، روغن های غیر خوراکی و محصولات کشاورزی می باشد. یکی دیگر از کاربردهای قوطی فلزی چهارگوش بسته بندی شیرینی جات می باشد. معمولاً برای بسته بندی شیرینی جاتی که صادراتی هستند، از قوطی های فلزی چهارگوش استفاده می شود. چرا که قوطی های فلزی چهارگوش علاوه بر زیبایی دارای طرح و ابعاد گوناگونی می باشند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای بسته بندی شیرینی باید قوطی ها دارای لاک غذایی باشند.

تولید قوطی فلزی چهارگوش به چه صورت می باشد؟

قوطی های چهارگوش فلزی در شکل و اندازه های مختلف تولید و روانه بازار می شوند. ساخت و تولید قوطی های فلزی چهارگوش به مانند سایر قوطی ها می باشد. فقط شکل این قوطی ها به صورت مربع و یا مستطیل است.

ویژگی های قوطی فلزی چهارگوش

مهمترین ویژگی های قوطی چهارگوش فلزی را می توان مقاومت بالا در برابر ضربه های خارجی دانست، همچنین مقاومت بالا در برابر درجه حرارت بالا یکی دیگر از ویژگی‌های بارز قوطی های فلزی است. مقاومت در برابر نفوذ رطوبت اکسیژن و نور از دیگر ویژگی های قوطی فلزی می باشد.

قوطی های چهارگوش فلزی برای مواد شیمیایی

همانگونه که در قسمت های ابتدایی مقاله نیز به آن اشاره کردیم. یکی از موارد استفاده از قوطی های فلزی چهارگوش بسته بندی مواد شیمیایی می باشد. معمولاً برای درست کردن قوطی های فلزی مخصوص مواد شیمیایی از ورقه های آهن با پوشش قلع اندود استفاده میشود. در تولید این نوع از قوطی ها مکانیزم و دربندی مضاعف به منظور متصل کردن سر یا کف به بدنه استفاده میشود. یکی از مواردی که ممکن است قوطی های چهارگوش فلزی سه تکه باشند همین مورد می باشد.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد قوطی فلزی چهار گوش به دست آورده باشید.

 

از طریق لینک زیر به صفحه فروش ما سر بزنید.