درب بند قوطی فلزی

درب بند قوطی فلزی

درب بند قوطی فلزی

قوطی فلزی یکی از محصولات پر کاربرد در صنایع مختلف می باشد، شاید نتوانیم کسی را پیدا کنیم که به صورت مستقیم از قوطی های فلزی استفاده نکرده باشد، چرا که در صنایع مختلفی مانند صنایع غذایی، صنایع روغن خودرو، صنایع پتروشیمی و حتی وسایل تزیینی استفاده می شود، معمولاً از قوطی های فلزی برای ماندگاری بیشتر محصولات استفاده می شود.برای اینکه محصولات بتوانند به بهترین شکل ممکن در قوطی ها باقی بمانند نیاز به بسته بندی عالی و بستن درب قوطی ها به شکل استاندارد می باشد.

برای بستن درب قوطی های فلزی از دستگاه درب بند قوطی فلزی استفاده می شود. اما اینکه درب بند قوطی فلزی چیست؟ موضوعی می باشد که ما قرار است در این مقاله به آن بپردازیم. پس اگر شما نیز مایل به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

دستگاه دربند قوطی فلزی و مکانیزم آن

برای بسته بندی قوطی های فلزی مانند قوطی های کنسرو از دستگاه درب بند استفاده می شود.

اولین کار در فرآیند و یا مکانیزم این دستگاه تنظیم قوطی بر روی دستگاه است. به منظور درب بندی قوطی های فلزی باید قوطی ها را بر روی پایه که قابل تنظیم هم است قرار داد تا درب روی آن گذاشته شود، بعد از این فرآیند با بالا بردن قوطی آن را در مقابل یک صفحه که  شبیه پیستون می باشد سفت می کنند.باید به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع پایه در این کار بسیار مهم می باشد، پایه باید به شکلی تنظیم شود که فشار لازم به سر قوطی وارد شود.

بعد از تنظیم قوطی بر روی دستگاه غلتک های اولیه که فولادی می باشند و البته شکل خاصی نیز دارند، باعث پیچیدن بدنه قوطی به دور درب قوطی میشود، توجه داشته باشید که چنانچه این غلتک ها بیشتر از حد معمول به مرکز نزدیک باشند میزان پیچش لبه ها از حد لازم بیشتر شده و ابعاد قوطی حالت استاندارد خود را از دست میدهد. البته برعکس این موضوع نیز وجود دارد و در مواقعی که پیچش کافی نباشد این امکان وجود دارد که درب قوطی ها به خوبی آب بندی نشده و هوا و آب داخل آنها نفوذ کند.

"</p

سومین مرحله از مکانیزم دستگاه مرحله ای است که غلتک های ثانویه وارد چرخه می شوند بعد از  اینکه غلتک های اولیه اقدامات لازم را انجام دادند نوبت به غلتک های ثانویه می رسد تا جلو آمده و لایه‌های حلبی دور بدنه و درب قوطی ها را به یکدیگر فشار دهد و با این کار آنها را در مقابل هوا و آب غیر قابل نفوذ کند.

باید توجه داشته باشید که قبل از اختراع دستگاه درب بند با لحیم کاری قوطی های فلزی درب بندی می شدند، به این صورت که درب قوطی ها را ابتدا لحیم می‌کردند و این کار درواقع شروع و ابتدای درب بندی قوطی های فلزی بوده است اما به مرور زمان دستگاه های مدرن و جدیدی وارد بازار شدند، که به دستگاه درب بند فارس، دستگاه درب بند والس و دستگاه دربند سمیر شهرت دارند.

در مورد دستگاه درب بند قوطی فلزی سمیر باید بگویم که این دستگاه خود دارای انواع مختلف و متفاوتی می باشد،

دستگاه نوع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی انواع دستگاه درب بند سمیر می باشند.باید توجه داشته باشید که در هنگامی که قوطی ها وارد دستگاه سمیر اتوماتیک میشوند دستگاه همه کارها را به صورت خودکار انجام می دهد.

نتیجه گیری

امروزه قوطی های فلزی کاربرد های فراوانی در صنایع مختلف دارند، با توجه به اینکه معمولاً برای حفظ و ماندگاری مواد از قوطی فلزی استفاده می شود، درب قوطی های فلزی از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار می باشد. به شکلی که اگر درب قوطی ها به درستی بسته و آب بندی نشوند ممکن است به دلیل ورود هوا و آب به داخل آنها کارایی خود را از دست بدهند به همین دلیل برای اطمینان از درب های آن از دستگاه مخصوص، که به آن اشاره شد، استفاده می شود،دستگاه درب بندی وظیفه دارد که درب قوطی ها را به بهترین شکل آب بندی کرده و از ورود هوا و آب به داخل جلوگیری کند. امیدوارم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد دستگاه درب بند قوطی فلزی به دست آورده باشید.