انواع دستگاه درب بندی قوطی فلزی

انواع دستگاه درب بندی قوطی فلزی

انواع دستگاه درب بندی قوطی فلزی

امروزه از قوطی های فلزی در صنایع مختلف و گوناگونی استفاده می شود.

یکی از مهمترین کاربردهای قوطی های فلزی یا بهتر بگوییم یکی از مواردی که قوطی فلزی در آن بیشتر استفاده می شود، صنایع مواد غذایی و مشخصاً کنسرو سازی می باشد، چراکه مواد غذایی برای اینکه طمع و ارزش غذایی خود را در طولانی مدت حفظ کنند باید از نفوذ آب و هوا به داخل آنها جلوگیری شود. به همین دلیل درب بندی قوطی های فلزی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند،برای اینکه این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود دستگاه هایی اختراع شدند که انواع مختلفی دارند. ما در این مقاله به بررسی انواع آن خواهیم پرداخت، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

"انواع

دستگاه درب بند قوطی فلزی

قبل از اینکه به بررسی انواع این دستگاه ها بپردازیم ابتدا لازم است که بدانیم دستگاه درب بند قوطی فلزی چیست؟

همانگونه که از نام این دستگاه مشخص است دستگاه درب بندی، دستگاهی است که مطابق با استانداردهای جهانی طی فرآیندی درب قوطی های فلزی را به بهترین شکل ممکن می بندد، قبل از اختراع این دستگاه دربندی قوطی های فلزی با لحیم کاری انجام می شد، به این صورت که درب قوطی ها را لحیم کاری می کردند. مهمترین دستگاه های دربند قوطی فلزی عبارتند از: دستگاه درب بند والس، دستگاه درب بند فارس و دستگاه درب بند سمیر… همه این دستگاه ها معمولاً دارای انواع متفاوتی می باشند، که از این بین دستگاه درب بند قوطی فلزی سمیر دارای انواع گوناگونی می باشد.که مهمترین آنها عبارتند از دستگاه درب بند اتوماتیک، دستگاه درب بند نیمه اتوماتیک و دستگاه درب بند دستی که ما در ادامه به بررسی این سه مورد می‌پردازیم.

دستگاه درب بند اتوماتیک

دستگاه درب بند اتوماتیک، یکی از انواع دستگاه درب بندی قوطی فلزی می باشد.

این دستگاه از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است در قسمت ورودی این دستگاه اتوماتیک درب بندی که درب قوطی فلزی را در داخل آن می ریزند و مخروطی شکل می باشد و در استوانه ای که به شکل اتوماتیک کار می کند قرار دارد. و صفحه آن حالت آهنربایی دارد درب های قوطی فلزی از قسمت بیرون به آن چسبیده و به طرف بالا می رود و در آنجا تغییر حالت پیدا می کنند و برعکس می شوند. بعد از این کار از یک قسمتی که به صورت سرسره مارپیچ است به طرف پایین می آید و در قسمت پایین قوطی های فلزی قرار داده شده اند و از چپ به راست در حرکت می باشند در زیر سرسره یک قلاب قرار دارد که به شکل دهانه قندشکن است. این قلاب وظیفه دارد قوطی فلزی را محکم بگیرد و درب هایی که به سمت پایین می آیند محکم روی قوطی فلزی قرار بگیرند و بر روی آن قفل شوند.

بر روی این نوع از دستگاه یک صفحه کنترل وجود دارد که بسیار مهم است و بر روی آن دکمه هایی با رنگ های مختلف قرار دارد.

توجه داشته باشید که دلیل تفاوت رنگ دکمه ها برای نشان دادن عملیات مختلف  می باشد. باید توجه داشته باشید که دکمه قرمز نشانگر علامت خطر است.

دکمه سیاه باعث می شود دستگاه به شکل اتوماتیک و یا دستی عمل کند. دکمه استارت که با دو رنگ سبز و قرمز نشان داده می شود و دکمه زرد که نشان‌دهنده آماده به کار بودن دستگاه می باشد.

دستگاه نیمه اتوماتیک

این دستگاه به عنوان یکی دیگر از انواع دستگاه درب بندی قوطی فلزی در خیلی از کارخانه ها وجود دارد.

این دستگاه همه مشخصات یک دستگاه درب بند اتوماتیک را دارد ولی تنها تفاوت آن این است که سیستم عامل آن به وسیله یک کالا توسط یک اپراتور عمل میکند.

دستگاه دستی

معمولاً در کارگاه های کوچک و بسته بندی که بودجه برای تامین ماشین آلات و تجهیزات کم است، از این نوع دستگاه استفاده می شود. بر روی این نوع از دستگاه  یک هد مخصوص درب ظرف قرار دارد که با کمک نیروی باد و البته یک اپراتور کار و عملیات درب بندی را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. شما با این دستگاه می توانید قوطی های فلزی درب های شیشه ای و پلاستیکی و انواع شربت را درب گذاری نمایید.

امیدوارم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد انواع دستگاه درب بندی اتوماتیک به دست آورده باشید.

 

از طریق این لینک به  بررسی محصولات ما بپردازید.