لاک زنی قوطی فلزی

لاک زنی قوطی فلزی

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی سعی دارید که اطلاعاتی در مورد صنعت قوطی سازی و یا قوطی های فلزی به دست بیاورید، لازم است که در مورد مشخصات فنی لازم و مرکب اطلاعاتی داشته باشید. چرا که شناخت و دلیل استفاده از لاک مصرفی در صنایع قوطی سازی و همچنین رعایت دستورالعمل ها و استانداردهای مربوطه می تواند منجر به تولید بهتر و از طرفی باعث کمتر شدن ضایعات در زمان تولید شود.

ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی موضوع لاک زنی قوطی فلزی بپردازیم.

پس اگر شما نیز مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لاک زنی

اگر بخواهیم دقیق به موضوع لاک زنی و لاک در چاپ فلز بپردازیم باید بگوییم که لاک زنی قوطی فلزی از مهمترین کارهای تولید قوطی های فلزی می باشد، معمولاً از لاک در چاپ فلز به عنوان یکی از مراحل مهم یاد می شود.  به دلیل اینکه داخل قوطی های تولید شده در تماس با محتویات قوطی می باشند پس قوطی فلزی ساخته شده باید دارای لایه هایی از لاک باشد ولی در بعضی از مواقع مانند مشکلات ماشین لاک زنی و همچنین کیفیت ناکارآمد لاک مصرفی این کار دوبار تکرار می شود، تا نتیجه به دست آمده یک نتیجه مطلوب باشد. به شکل کلی در این حالت لاک زنی دوم به منظور پوشش کاملا سطح داخلی قوطی فلزی انجام می شود.

 

لاک زنی قوطی فلزی

 

در صورتی که حتی یک نقطه کوچک در داخل قوطی وجود داشته باشد که با لاک پوشیده نشده باشد، بعد از مدت کوتاهی زنگ می زند و باعث خرابی محصول داخل قوطی میشود. باید به این نکته توجه داشته باشید که درون قوطی های مربوط به مواد غذایی و قوطی های صنعتی باید یک یا دوبار لاک زنی شود. باید توجه داشته باشید که لاکی که برای قوطی های محصولات غذایی استفاده می شود یک لایک مخصوص می باشد.

بعد از مرحله لاک زنی قوطی فلزی قوطی را باید در درون کوره قرار داد تا فرآیند پخت به شکل کامل و اساسی انجام شود. توجه داشته باشید که اگر لاک کمتر از میزان زمانی که در دستورالعمل وجود دارد داخل کوه بماند خوب پخته نمی شود و این احتمال زیاد است که از سطح فلز جدا شده و ریخته شود. اما اگر شما زمان مناسب برای پخت را انتخاب کنید لاک بعد از خروج از کوه به هیچ وجه از ظرف فلزی جدا نمی شود.

نکته مهمی که در مورد لاک ها باید بدانید این است که لاک ها تاریخ انقضا داشته و معمولا رنگ آنها سفید است. اگر شما در لاک زنی قوطی فلزی از لاکی استفاده کنید که تاریخ مصرف آن گذشته باشد قوطی بعد از مدتی دچار زنگ زدگی میشود.

لاک و کوتینگ

همانگونه که در قسمت‌های قبلی مقاله به آن اشاره کردیم لاک زنی قوطی فلزی به منظور حفظ محصولات  و محتویات داخل آن انجام می شود، هرچند که باید بدانید که نوعی لاک خارجی وجود دارد که برای سر و ته قوطی فلزی استفاده می شود. که برخلاف لاک داخلی که رنگ سفید دارد رنگ این لاک طلایی می باشد.اما کوتینگ را معمولاً به منظور بهتر انجام شدن عملیات چاپ بر روی سطح خارجی فلز یا قوطی فلزی می زنند. نکته قابل توجه این است که تا چند سال گذشته لاک و کوتینگ محصولاتی وارداتی به حساب می آمدند اما امروزه در کشور ایران لاک و کوتینگ با کیفیت مناسب تولید می شود.

لاک زنی و ارتباط آن با چاپ

همانطور که گفتیم لاک زنی قوطی فلزی به دو صورت انجام میشود، لاک زنی داخلی که به منظور بالا بردن و حفظ ماندگاری محصولات داخل قوطی انجام می‌شود و لاک زنی خارجی که برای بهتر شدن عملیات چاپ انجام می شود. به شکل کلی هر چقدر که شما در لاک زنی بیرونی دقت کنید می توانید چاپ بهتری بر روی قوطی ها داشته باشید.

بجز دقت و لاک زنی مناسب، ترکیب رنگ یکی از مهمترین مسائل در چاپ بر روی قوطی های فلزی می باشد. دلیل این امر این است که در بسیاری از مواقع به دست آوردن یک رنگ ایده آل کار سختی است.و بعضی از رنگ ها در کار چاپی نیازمند ترکیب چند رنگ با یکدیگر می باشند.

ما در این مقاله هرآنچه که شما لازم بود در مورد لاک زنی بدانید را بیان کردیم و امیدواریم، که شما با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورده باشید.

 

با استفاده از لینک زیر به صفحه فروشگاه ما سر بزنید.