قوطی فلزی بسته‌ بندی سلامت محصولات با استفاده از فلز

قوطی فلزی بسته‌ بندی

قوطی فلزی بسته‌ بندی چه نقشی در سالم ماندن مواد غذایی درون آن داشته و مزایای آن نسبت به انواع دیگر چیست؟ قوطی‌های شیشه‌ای برای نگهداری مواد غذایی کنسروی دو عیب بزرگ دارند که وزن بالا و شکنندگی آن‌ها است. در این بررسی ما به یک بسته‌ بندی سبک‌تر، اما بسیار بادوام برای مواد کنسروی خواهیم پرداخت. منظور از این بسته‌ بندی قوطی‌های فلزی برای نگه‌داری مواد غذایی کنسروی هستند.

فلزات سازنده قوطی‌ های کنسروی

کنسرو یک راه‌حل ایده‌آل برای افرادی است که عجله دارند و همچنین برای کسانی که دوست دارند غذا را در انبار ذخیره کنند. حمل و نقل قوطی‌ها بسیار سبک و آسان است و به لطف ساختار محکم و سفت و محکمی که از آسیب دیدن محتویات آن جلوگیری می‌کند، محصول کنسرو در هنگام حمل و نقل و نگهداری محافظت می‌شود. از مواد مختلفی برای تولید قوطی‌های کنسروی استفاده می‌شود؛ بیایید هر گزینه را جداگانه در نظر بگیریم.

قوطی‌ های کنسروی قلعی

در ابتدا از ورقه‌های قلع برای تولید قوطی‌های حلبی کنسرو استفاده می‌شد. قبلاً این پوشش با فرو بردن قوطی در قلع مذاب اعمال می‌شد. با پیشرفت صنعت فنی، پوشش‌دهی با قلع‌کاری الکترولیتی آغاز شد. این امر باعث شد تا میزان قلع 2-3 برابر کاهش پیدا کند و در نتیجه هزینه‌ها نیز کمتر شوند. این کار باعث شد احتمال ورود مستقیم این فلز به محصولات کنسروی کاهش یابد.

قوطی‌ های کنسروی آلومینیومی

آلومینیوم خیلی دیرتر وارد صنعت تولید قوطی شد؛ بنابراین تولیدکنندگان از تجربیات گذشته استفاده کرده و بلافاصله شروع به پوشاندن قوطی‌ها با لاک کردند تا سلامت مواد کنسروی درون آن‌ها را حفظ کنند. در هر صورت آلومینیوم برای سلامتی انسان بسیار ایمن‌تر از قلع است.

قوطی‌ بسته بندی کنسروی آلومینیومی

مزایای قوطی فلزی بسته‌ بندی برای محصولات کنسروی

به لطف سبکی، استحکام و تطبیق‌پذیری، یک قوطی قلعی به یکی از بهترین انواع بسته‌ بندی برای نگهداری طولانی مدت غذاهای کنسرو شده تبدیل شده است. امروزه ظروف فلزی، قوطی‌های حلبی و لوله‌های آلومینیومی، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند.

ظروف فلزی به طور قابل اعتمادی از کالاها در برابر فشار مکانیکی و اکسیداسیون محافظت می‌کند. از لوله‌های آلومینیومی به عنوان یکی از انواع ظروف فلزی برای بسته‌ بندی آب‌میوه، رب گوجه‌فرنگی، مربا، عسل، پوره میوه و سبزی‌ها و… استفاده می‌شود.

ظروف فلزی باید به صورت هرمتیک مهروموم شده باشند، سطح آن‌ها عاری از فرورفتگی و زنگ‌زدگی باشد و همچنین درب و کف ظروف فلزی مقعر یا مسطح باشد. یکی از مزایای ظروف فلزی این است که ظروف در معرض تغییرات دمایی قرار نمی‌گیرند؛ اما برخلاف ظروف شیشه‌ای، ظروف فلزی در معرض خوردگی داخلی و خارجی قرار دارند.
از مزایای قوطی فلزی بسته‌ بندی باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • هدایت حرارتی بالا
    • سبکی
    • دوام زیاد
    • تطبیق‌پذیری بالا
    • ماندگاری طولانی مدت

هر کسی که تابه‌حال سعی کرده است یک قوطی فلزی را باز کند، از مزایای درب‌های آسان باز طراحی شده برای دسترسی سریع‌تر به محتویات آن قدردانی خواهد کرد. این درب‌ها برای مصرف‌کنندگان در هر سنی، از جمله سالمندان، کودکان و افراد دارای معلولیت به راحتی باز می‌شوند.

بسته‌ بندی قلع نیز مهروموم بودن محصول را تضمین می‌کند و ایمنی را هم برای مصرف‌کنندگان و هم برای تولیدکنندگان مواد غذایی تضمین می‌کند. وقتی صحبت از حفاظت از محیط زیست می‌شود، در اینجا نیز قوطی حلبی راه‌حلی ایده‌آل برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگانی است که به طور فزاینده‌ای نگران محیط‌زیست هستند.

همچنین فلز یک منبع دائمی بوده که 100٪ قابل بازیافت است؛ به این معنی که بسته‌ بندی فلزی می‌تواند بارها و بارها بدون افت کیفیت یا خواص استفاده شود.

مزیت بسته‌ بندی سلامت محصولات با استفاده از فلز برای برندها

آیا می‌دانستید که قوطی فلزی بسته‌ بندی برای مواد کنسروی می‌تواند منجر به افزایش فروش، بهبود شهرت برند و افزایش رقابت سالم شود؟ قوطی‌های حلبی نه‌تنها امکان بهره‌مندی طراحی‌های گرافیکی جالب یا برچسب‌های جذاب را فراهم می‌کنند، بلکه می‌توانند شکلی خلاقانه و جدید داشته باشند که آن‌ها را در قفسه متمایز می‌کند و خریداران را تشویق می‌کند که آن محصول خاص را از بین تنوع بسیار زیاد محصولات موجود در سوپرمارکت انتخاب کنند.

چرا گسترفلز پارسیان

قوطی سازی گستر فلز پارسیان یک شرکت تولیدی در زمینه صنایع بسته بندی فلزی است. این شرکت در سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده و از رویکرد مشتری‌مداری و احترام به مصرف‌کننده برخوردار است. اهداف و مأموریت این شرکت شامل توسعه ظرفیت‌ها و کاهش هزینه‌های نظام تولید در بخش قوطی سازی، صیانت از محیط زیست، تقویت تولید، توزیع و فروش داخلی، توسعه قابلیت رقابت‌پذیری و پیشرفت، استفاده از سرمایه انسانی کارآمد، ایجاد تعامل محترمانه با مشتریان و تمرکز بر کیفیت و پایداری سازمان است.

همچنین، شرکت “قوطی سازی گستر فلز پارسیان” دارای سیستم جامع اطلاعات است و با استفاده از فناوری‌های روز، محصولات خود را به صورت الکترونیکی ارائه می‌دهد. این شرکت به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر صنایع بسته بندی در سال ۱۳۹۹ شناخته شده و دارای نشان ایزو در صنایع بسته بندی فلزی است.

سخن پایانی

قوطی فلزی بسته‌ بندی نسبت به انواع دیگر مانند شیشه و پلاستیک از اقبال بیشتری برخوردار بوده و به طور وسیعی در کارخانه‌های کنسروسازی برای بسته‌ بندی انواع مواد غذایی استفاده می‌شود. در این مطلب از مزایا و برتری‌های این قوطی‌های فلزی برای حفظ سلامت مواد غذایی که درون آن‌ها قرار می‌گیرد صحبت کرده‌ایم.